preskoči na sadržaj

Osnovna škola Trnovec

Login
UPISI U 1. RAZRED

IDEMO U SREDNJU

e-usmjeravanje:

NASTAVA NA DALJINU

Virtualne učionice

- nalaze se u aplikaciji MS Teams

POVEZNICE PREMA STRANICAMA VAŽNIMA ZA ORGANIZACIJU NASTAVE NA DALJINU

Škola za život

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji

DUZS

           

Državna uprava za zaštitu i spašavanje
             Pozivni centar 112

 

Anketa
Voliš li čitati ?





PROJEKTI
 
 

   

   

  

Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Što je školsko zlostavljanje (bullyng)?
Autor: Gordana Trakoštanec, 17. 4. 2012.


Zlostavljanje je oblik agresivnog ponašanja koje traje duže vrijeme, ponavlja se i usmjereno je na istu osobu.

Ostale značajke zlostavljanja:

  • namjerno, svjesno negativno postupanje
  • s namjerom da se drugog povrijedi
  • s namjerom da se izazove zastrašenost
  • uz uvijek prisutan nesrazmjer moći — nasilnik uvijek ima veću moć od žrtve
  • ponašanje koje se ne može ničim opravdati

Zlostavljanje nije:

  • jednokratni incident koji se neće ponoviti
  • prijateljska razmirica, svađa ili nesporazum
  • slučaj ili pogreška
  • nenamjerno nanošenje boli
  • prijateljsko zadirkivanje
  • nasilno rješavanje sukoba između prijatelja iste moći

 

Zlostavljanje je nasilje u kojem je učenik trajno i učestalo izložen negativnim postupcima od strane jednog ili više učenika, koji ga namjerno žele povrijediti, poniziti ili izložiti neugodnostima.

Vrste zlostavljanja:

  • verbalno — nazivanje pogrdnim imenima, ruganje, omalovažavanje, vrijeđanje, dobacivanje
  • fizičko — udaranje, guranje, rušenje; otimanje i uništavanje stvari
  • socijalno — ogovaranje, izbjegavanje, ignoriranje, izoliranje, širenje laži i glasina
  • psihološko — prijeteći pogledi, grimase, ismijavanje, neželjeni dodiri i komentari seksualne prirode, uhođenje, iznuđivanje novca, ucjenjivanje.
  • verbalno zlostavljanje na osnovi etničke pripadnosti, religije ili rase te ponižavanje na osnovi spola također se smatraju zlostavljanjem.

 

Zlostavljanje je široko rasprostranjen problem. Kao i kod ostalih oblika nasilja, zlostavljanja djeteta i napadanja žena, neravnoteža moći predstavlja glavni faktor razumijevanja onoga što se događa. Učenik koji je jači, agresivniji, hrabriji i samopouzdaniji od prosječnih učenika maltretira učenika koji je slabiji, plašljiviji, nesklon odmazdi. Ponekad stariji učenici zlostavljaju one mlađe ili nove učenike, a ponekad su za žrtve odabrani učenici iz drugačije kulture ili manjinske grupe. Zlostavljači često dolaze iz obitelji u kojima se agresivnim načinima rješavaju sukobi. Materijalno stanje obitelji ne utječe značajno na pojavu zlostavljanja. Stil odgajanja pokazao se značajnim čimbenikom utjecaja na pojavu zlostavljanja. Žrtve se najčešće ne osvećuju nakon što su odabrane za žrtvu, pa ih se na taj način smatra “sigurnim” metama u pogledu zlostavljanja. Većina učenika koji su zlostavljani ili ne prijavljuju zlostavljanje odraslima, ili prilično dugo čekaju, prije nego što to učine.





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju