preskoči na sadržaj

Osnovna škola Trnovec

Login

 

 

 

      

Kalendar
« Studeni 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

DUZS

           

Državna uprava za zaštitu i spašavanje
             Pozivni centar 112

Anketa
Voliš li čitati ?





Koliko jos do

 

Produženi boravak

 

ŠTO  JE   PRODUŽENI   BORAVAK  ? 


Produženi boravak je neobvezni, ali kvalitetno osmišljen i organiziran oblik odgojno-obrazovnog rada s učenicima u školi nakon redovne nastave. Pedagoška koncepcija rada u produženom boravku, kao i u nastavi, zasniva se na svim potrebama učenika i konkretnim utjecajem na njih. 


Produženi boravak ne svodi se samo na pisanje zadaće i dovršavanje jutarnjeg posla. On nije ni nastava, ni igranje, ni slobodna aktivnost već dobro razrađeni i uravnoteženi oblik rada s ciljem cjelovitog razvoja učenika. Djeca su boravku drugačija nego ujutro. Puno su umornija, samim time nemirnija, dekoncentriranija pa je zato potrebno izmjenjivati periode odmora, rada i igre. Učenici u boravku mogu više pratiti vlastiti ritam zbog fleksibilnosti u dnevnom rasporedu.


Učiteljica je u produženom boravku najprije odgojitelji, ali i mentor učenicima. Ona ih potiče, pomaže, ohrabruje, tješi, rješava probleme, ali i određuje vježbe i zadatke pomoću kojih provodi sate učenja.


Cilj i svrha produženog boravka je organizirati skrb o djeci mlađe školske dobi nakon redovne nastave te naučiti učenike kako učiti, istraživati, proučavati, surađivati i pomagati poštujući pritom skladan emotivan, društveni i psihološki razvoj učenika uz isticanje individualnih različitosti, prihvaćanje istih.


Djeca su oko 9 sati dnevno u školi, otprilike isto toliko dnevno spavaju. Treba istaknuti koliku važnost predstavlja rad i vrijeme provedeno u produženom boravku, kada su učenici sa svojim obiteljima svega 4-5 sati dnevno. Roditelji i učitelji produženog boravka trebaju surađivati prijateljski, jer dio roditeljske uloge preuzima upravo učitelj produženog boravka.

 

C I LJ E V I   P R O G R A M A

Ciljevi realizacije sadržaja u produženom boravku u skladu su s općim ciljevima osnovnog obrazovanja:

1. Omogućiti djetetu pun život i otkriti njegove/njezine pune potencijale kao jedinstvene osobe.
2. Omogućiti djetetu njegov/njezin razvoj kao socijalnog bića kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinijela/doprinijeo dobru u   društvu.
3. Pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti).

Učiteljica produženog boravka: Lucija Sačić

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

ORGANIZACIJA RADA U PRODUŽENOM  BORAVKU
 
U produženi boravak uključeni su učenici prvih, drugih i četvrtih razreda formirani u jednu  heterogenu skupinu koja broji 21 učenika.  Četvrtkom i petkom na ručku nam se pridružuje i učenik 5. a razreda Borna Jambrek, a četvrtkom učenica 7.a razreda Nika Keretić.


Produženi boravak u školi organizira se nakon redovite prijepodnevne nastave. Trajanje produženog boravka je radnim danom od 12,00 sati do 17,00 sati prema sljedećem dnevnom rasporedu:


12,00 – 12,55 
Prihvat učenika i učenički odmor od nastave – slobodno vrijeme  (računalo, knjige, dječji časopisi, društvene, elementarne igre, animirani filmovi, crtanje, čitanje enciklopedija, igre po izboru učenika, razgovor u krugu, šetnja, igre u školskom dvorištu ...).


13,00 - 13,30  
Ručak  (pranje ruku, smještaj učenika, razgovor o pristojnom ponašanju za stolom, bontonu, ophođenju sa djelatnicima škole, korištenju pribora za jelo i dr.).

 


13,30 - 13,50    
Odmor poslije ručka  (najava dnevnih aktivnosti, kratki razgovor)


13,50 – 15,30       
Pisanje domaće zadaće, učenje, ponavljanje i uvježbavanje nastavnih sadržaja prema redovnom nastavnom planu i programu (djeca rade samostalno, a učiteljica se posvećuje manjim grupama ili pojedinom djetetu; pomaže onima kojima je pomoć neophodna, koji ne razumiju gradivo ili zadatak i na taj način potiče razvoj samostalnosti učenika).


   15,30– 17,00         
Organizirano slobodno vrijeme (elementarne, štafetne i momčadske sportske igre na otvorenom ili u razredu, gledanje animiranih, igranih i dokumentarnih filmova, crtanje i čitanje stripova, slikovnica i knjiga, društvene igre, didaktičke i edukativne igre, estetsko uređenje učionice, ormara, panoa i kutića, školskog dvorišta i okoliša, vježbe za praktični život, kreativne, istraživačke, projektne, tematske, likovne, dramske, glazbene, plesne i komunikacijske radionice).


 

 

Učiteljica produženog boravka: Lucija Sačić

 

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

 

INDIVIDUALNI RAZGOVORI

 

Roditelj kroz individualne razgovore s učiteljicom iz produženog boravka saznaje kakvo je dijete u igri, kako usvaja gradivo prilikom uvježbavanja, na kojim sadržajima treba dodatno poraditi, kako funkcionira u skupnom radu, koliko je spremno pomoći i kako prihvaća pomoć u skupnom radu, kako reagira na umor, kakvo je u blagovaonici, kako se nosi s problemima te koliko i na koji način sudjeluje u zajedničkim aktivnostima. 

Roditelji i učitelji PB-a trebaju surađivati prijateljski  jer dio roditeljske uloge preuzima upravo učitelj produženog boravka.

 

Individualni razgovori s roditeljima čija su djeca korisnici produženog boravka za šk. g. 2017./2018. održavat će se

svakog ponedjeljka u vremenu od 11,00 do 11,45 sati  te    

svake zadnje srijede u mjesecu

u vremenu od 17,00 do 18,00 sati.

 

 

 

Učiteljica produženog boravka: Lucija Sačić

preskoči na navigaciju